Monday, July 28, 2008

ORKUT



It was 7th may 2006 when I made an account on ORKUT.Things were a little confusing and modes were not familiar,the options were not that appealing and by mistake every time I ended up scraping in my own scrapbook :):)

I was in my collgs computer lab and there was this jerk (who shud have been a gal in this birth but by gods mistake he ended up having masculine and feminine qualities combined) sat beside me and scraped me 4 da 1st tym wishing me best of luck 4 my end sem xams ahead & blah blah !!!

I made an account but still was more in Hi5,and other crap sites,my interest came from an accidental search on orkut that gave me a bunch of lost frnds,my school communities & and a few cute gals i had lost contact wid :):).After a few weeks my xams ended and i was almst free for 2 and half months i had nthng to do other than killing time by orkuting and that was when i joined 'F.R.I.E.N.D.S' community ...I must tell u it is fun to scrap there and make friends,I have made a few gud decent and worthy online friends,I wrote testimonials 4 'em i played online games wid 'em and had memorable chats wid 'em !!

From many of the obsessions I acquired from orkut,clicking self-pictures,and captioning accordingly were the ones i cud adept,it still continues,I cud come up wid innovative ideas of clicking pics,like blowing a bubble and clicking it,clickin pics of road side vendors and showing real India,or like the one i have in my DP ryt now and other helluva craps !!

I kept finding my frnds and for those who are totally nerds i made their accounts hoping that they will use it.well,few of them did use it while others gave me lame excuses (frankly for them it's kinda makin fool outta urself by showin off ur personal sides publicly)for not using it !! however I remember their ID's and passwords and can misuse it ant any time if I get indulged in a conflict wid me in future LOL :)

Today i have 336 friends and the no's keep on increasing and decreasing automatically whenver orkut acts in a crazy way...& my fans are 62 in no so if u see the ratio 336:62 u wud find that only 1/5th or lesser of the ppl are my gud friends LOL :):)
and rest of 'em are self-obsessed,yeah I hv been getting freqnt scraps frm my frnds for giving them this immaterial star....which sounds like a weird reqst...but i am very kind so i give them 'one star,three smileys,three squares and three hearts' making them 100 % trusty,cool and sexy !! and it makes me a fake admirer too ...!!

just a few days back when i was at home one of my orkut frnd suggested me to write a poem on orkut and I did,she said it is the best poem that ever can be written on orkut ...I took her appreciations but i know this is nt correct at all..there are ppl who produce bettr shits and wud sap me any day !!

Here is my poem that talks about my experiences and my relations wid da orkut...well,they call me an orkut bee and i am happy wid da tag !!






Orkut-my virtual life!!!!

It’s been rockin da world since nonce,
I get glued & stuck it’s kinda pounce.
It’s a revolution or is it a mania??
I won’t give damn to either & so wud ya !!
So y can’t u chillax & cut da crap ??
Wen u hv frnz n u can scrap .
Are u a freaking gizmo at listener’s end??
Or an imbecile whu can’t even log in??
To hell wid it I ain’t a gawky 4 sure,
& u being a moron wat do I say more??
Yeah the buzz is about orkut heaven,
& I am an addict u will fynd me der 24x7.


It’s one helluva IT cum cyber graphy ,
All u need is an ID & u need be a tech savvy.
Millions of profiles and so many are fake,
But u can’t really quit coz ur fun is at stake.
Pics,vids & comms add on to the frolic,
M goin bonkers can’t help being orkutoholic.
Call me an orkut bee and um happy wid da tag,
M sick of monotony & wannabe a wag.
N sync wid networks, a product so delicious
Ohh luk!!!! Foolhardies pretending to be infelicitious.
I won’t lock my FACE in a BOOK, neither wud giv HI5’s!!
Thanks Mr.Orkut for being there & rockin our lives.

23 comments:

  1. wow...thats orkut dissected! he he..good one!

    ReplyDelete
  2. interesting.. and what's the "u"??

    ReplyDelete
  3. just put my blog in ur blog list

    http://www.parliament2008.blogspot.com

    and

    http://www.richareallyrich.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. First!. ur pic (i belive) onteh blog page is amazing!!!

    and abt the post! welli cudnt agree more..i share the same feelings abt orkut!.. and completely proud of my virtual life on it!!

    :)

    ReplyDelete
  5. Hmm.. written with thy honesty. this is what Mr. Orkut could've thought of ever.

    ReplyDelete
  6. poonam yeah shall i present it before MR.Orkut lol ....??

    ReplyDelete
  7. hello...thanks 4 visiting my blog
    n buddy orkut is passe.. move on to better social networking sites now
    ps: nicely written :)

    ReplyDelete
  8. i love each and every post of yours... artless candour.. and sophistication combined... i mean... ur a genious... just..love em...

    ReplyDelete
  9. ntn can describe orkut betta thn ths....i wonder hw u mange to write so well....hey m v8ng 4 ur nxt "intense" poem ...

    ReplyDelete
  10. About this post: youve written well about orkut, but i still feel that orkut eats into a fair share of your time. Once it a while is fun, but ive seen maniacs [:)]

    About your blog: design- There's too much of you in it, i mean those photographs- take them off man. About the color- personally i dont like that color but i think its okay for online reading, layout- simple but not good enough.

    ReplyDelete
  11. heyaa..well, m in love wd d poem i jz read in ur blog..itz truely kool..a cmplete youth oriented!!
    i dnt realy comment on unknown blogs..jz pay a visit bt ur 1st post is ultra kool..havent read any other post though bt orkut bein an addiction fr me too..itz jz 1 common thng wich we share.. i guess :)
    well gr8 work ya..m gonna save dis poem in ma pc :)
    al the luck :)

    cheers!!

    ReplyDelete
  12. If you ask me..er..orkut's not worth addiction :)

    rest my case here.

    ReplyDelete
  13. LOl

    i can still see the invisible kid in you :)

    ReplyDelete
  14. lol, that makes two of us! =D

    ReplyDelete
  15. I'm totally proud of mu Orkut profil.. jus like you :) Nice post!

    ReplyDelete
  16. Nice Post man.


    Check out www.mymp3db.com for MP3 Downloads

    ReplyDelete
  17. orkut's not worth the addiction...even i was as addicted as u (but i never gave those stars and hearts and that cool thingys to people who begged for them, nor did i accept random 'frandships' request)
    but nice post again...
    u write reallllly well..
    and u look cute btw :P

    ReplyDelete
  18. very well narrated in d beginin n cant agree more
    also d poem ws jz so cool
    pretty much d new modern tech savvy poem
    njoyed readin this

    ReplyDelete
  19. Neither i criticize nor i advice,
    saying it best with honest voice.
    Dude u simply rock...!!!
    Sry for stealin ur idea for my orkut tag lines...wat matters evn i dont...bt good things shud always be appreciated so i do urs...!!!
    keep it up...!!!

    ReplyDelete